سریال و فیلم

وبلاگ سریال و فیلم

سریال و فیلم

وبلاگ سریال و فیلم

داستان سریل ملکه کی و عکس بازیگران

 

ملکه کی (به کره‌ای: 기황후) و (به انگلیسی: Empress Ki) یک سریال شبه تاریخی محصول شبکه MBC کره جنوبی است که از تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳ تا ۲۹ آوریل ۲۰۱۴ دوشنبه و سه شنبه ساعت ۲۱:۵۵ دقیقه به وقت محلی پخش می‌شد.همچنین این سریال برای اولین بار در خرداد ماه سال ۹۷ از شبکه جم دراما به نمایش درآمد.

داستان این سریال توسط جانگ یونگ چول (Jang Yeong Chul) نویسنده معروف کره‌ای نوشته شده است.

در ابتدا کار نام اصلی سریال Hwatu (به انگلیسی: Battle of Flowers) بوده سپس برای جلوگیری از گمراهی بیننده نامش تغییر پیدا کرده است.

داستان سریال ملکه کی

داستان سریال حول زندگی کی سونگ نیانگ (ملکه کی) که یک زن اهل گوریو هست می‌گذرد. این سریال وقایع تاریخی و زندگی وی را از کودکی و سختی‌ها تا ازدواج با امپراتور طغون تیمور از سلسله یوآن چین به تصویر می‌کشد.

کی سونگ نیانگ اولین عشقش را با پادشاه گوریو، وانگ یو تجربه می‌کند سپس جهت گرفتن انتقام وارد قصر و سیستم حکومتیسلسله یوآن می‌گردد ، او در ابتدای ازدواج با طغون تیمور به او میلی نشان نمی دهد لاکن در انتها عاشق حقیقی او می گردد و صاحب فرزندی به نام آیوشیریدارا می شوند و در نهایت تمامی رقیبانش را مغلوب کرده و فاتح امپراطوری یوآن چین می‌گردد.

پیشینه تاریخی

امپراتریس گی (یا کی) متولد سال ۱۳۱۵ تا ۱۳۷۰ میلادی می‌باشد. او در سلسله مغولی یو آن چین با نام اولجی خاتون (Öljei Khutugh) و (به چینی: 奇 皇后) شناخته می‌شود. او صیغه سلطنتی Toghun Temür (امپراتور هویزونگ) و مادر Biligtü Khan (آیوشیریدارا) نیز هست.

اولجی خاتون یک نام مغولی بود که توسط دربار سلسله یوآن به او عطا شد. او در خاندان Gi Ja-o (به کره‌ای: 奇子敖) در منطقه Haengju که جزو خاک امپراطوری گوریو در کره به حساب می‌آمد متولد شد. او یک برادر به نام Gi Cheol نیز داشت.

اولجی خاتون ابتدا صیغه امپراتور هویزونگ بود اما وقتی پسرش آیوشیریدارا (Ayurshiridara) متولد شد او توانست جایگاهش را در دربار محکم کند. پس از برکنار شدن ملکه Tanashiri در سال ۱۳۴۰ {{نیازمند منبع}} امپراتور هویزونگ سعی کرد اولجی خاتون را به مقام ملکه منصوب کند. سرانجام پسرش آیوشیریدارا در سال ۱۳۵۳ به ولیعهدی رسید.

در سال ۱۳۵۶ پادشاه گوریو Gongmin (گنگ مین شاه گوریو) در طی یک کودتا خاندان کی را قتل‌عام نمود. اولجی خاتون نیز ارتشی به فرماندهی Tash Temür مهیا ساخت و به سوی گوریو فرستاد. اما این ارتش در نزدیکی رودخانه پالو شکست سنگینی از ارتش گوریو متحمل شد.

در سال ۱۳۶۴ دربار سلسله یوآن درگیر منازعات داخلی بر سر ولیعهدی آیوشیرادارا شد. سرانجام رهبر شورشیان بالاد تیمور (Bolud Temür) موفق شد پایتخت را اشغال کند. در طی این نزاع ولیعهد فرار کرد اما اولجی خاتون به دست شورشیان اسیر شد.

با مرگ بالاد تیمور شورشیان چینی در سال ۱۳۶۸ از رود زرد گذشتند و پایتخت را اشغال کردند. با نابودی سلسله یو آن در تاریخ ۱۳۶۸ اولجی خاتون به مناطق شمالی یینگچان (Yingchang) فرار کرد و در همان‌جا ناپدید شد. مورخین سال‌های مرگش را بین ۱۳۶۹–۱۳۷۰ تخمین زده‌اند.

نقش‌ها

  • ها جی وان در نقش کی سونگ نیانک (در آینده ملکه کی)
  • هیونگ سونگ مین در نقش کودکی‌های کی سونگ نیانگ
  • جو جین مو در نقش وانگ یو (ولیعهد و پادشاه گوریو)
  • جی چانگ ووک در نقش امپراتور سلسله یوآن هویزونگ (تقون خان)
  • بیک جین هی در نقش ملکه تاناشیری
  • جیون گوک هان در نقش ال تیمور

مصرف کدو سبز برای لاغری

تاثیر بینظیر کدو سبز بر لاغری اما چگونه مصرف کنیم تا اثر بهتری داشته باشد؟

کدو سبز یکی از سبزیجات پرطرفدار در بین بیماران دیابتی است اما خاصیت کدو سبز تنها مختص بیماران دیابتی نیست چرا که با مصرف درست و نحوه ی طبخ درست آن بهترین راه برای لاغری و تناسب اندام خواهد بود. در واقع باید شما بدانید که کدو سبز را در چه زمانی و کدام وعده و به همراه چه مواد غذایی باید مصرف کنید تا بهترین نتیجه را برای داشتن تناسب اندام و سلامتی به دست آورید.

مصرف کدو به تنهایی به فقر غذایی بدن می انجامد اما اگر در کنار غذا مصرف شود، می تواند یک تعدیل کننده دریافت انرژی باشد و به کاهش وزن کمک کند.

مسئله رژیم گرفتن های خودسرانه مشابه آن است که بگوییم هر گردی گردو است و باید توجه داشته باشیم که هر کاهش وزن و سایزی از بعد علمی به عنوان لاغری تلقی نخواهد شد.

لاغری که بتواند به سلامتی کمک کند و از ابتلا به بیماری ها پیشگیری کند اقدامی است که ضمن رساندن تمامی منابع حیاتی به بدن انسان بتواند انرژی های مازاد و نیاز آن را به مصرف برساند.

خواص کدو سبز

فواید فوق العاده کدو سبز

معجون لاغری کدو سبز

باید دقت کنید که  در هر کیلو چربی 7 هزار کیلو کالری انرژی وجود دارد و  این انرژی جاودانه است و از بین نمی رود مگر اینکه فرم آن را تغییر داده و به صورت نور، حرکت و یا حرارت دربیاوریم.

اگر بتوانیم کاری کنیم که یک بیلان منفی در کسب انرژی و مصرف آن در بدن انسان رخ دهد و تمام 50 ریزمغذی و حداقل پروتئینی که در بدن ساخته نمی شود را به بدن برسانیم می توان به کاهش وزن و لاغری علمی امیدوار بود. توجه داشته باشید که این سبزی به تنهایی عامل لاغرکننده نیست.

با توجه به پتاسیم فراوان و فیبرهای محلول و نامحلولی که کدو دارد کبد را سرحال می کند و به سم زدایی در بدن می پردازد.

افرادی که می خواهند در عین سیری دچار گرسنگی سلولی نشوند باید روزانه واحدهایی از غلات، لبنیات، پروتئین ها و سبزیجات را مصرف کنند.

به همین علت است که نباید به کدو به عنوان یک غذا برای لاغری نگاه کرد چرا که در طولانی مدت بدن دچار فقر غذایی می شود اما اگر بتوانیم کدو را در کنار غذای خود مصرف کنیم می تواند یک عامل مهم در کاهش وزن محسوب شود.

مصرف کدو در کنار غذاهای دیگر می تواند مانع از جذب اضافی مواد چربی و قند شود و یک تعدیل کننده برای دریافت انرژی محسوب می شود.

مصرف کدو به علت پر کردن حجم معده و سیری حجمی می تواند به کاهش دریافت انرژی مازاد بینجامد اما توجه داشته باشیم که کدو یک چربی سوز نیست.

داستان سریال مرحمت و عکس بازیگران سریال مرحمت

سریال مرحمت یکی از سریال زیبا و موفق ترکیه است که سال 2013 تولید شد. این سریال ژانری درام دارد و از شبکه کانال دی پخش شد.

بازیگران اصلی سریال مرحمت

  • اوزگو نامال در نقش نارین
  • ابراهیم چلیکول بازیگر نقش فیرات
  • بورچین ترزی اوغلو بازیگر نقش دنیز
  • یاسمین آلن بازیگر نقش ایرماک

سریال مرحمت

داستان سریال مرحمت

نارین یک دختر زیبا و موفق است که با خانواده اش زندگی می کند. پدر او معتاد به الکل است و شغل ثابت هم ندارد و مدام نارن را کتک می کزند.

تها چیزی که نارین از دنیا می خواهد این است که تبدیل به زنی موفق شود و بتواند مستقل زندگی کند و روی پای خودش بایستد و به همین دلیل در کار درس خواندن کار هم می کند.

پدر نارین موافق درس خواندن او نیست و می خواهد به جای اینکه به مدرسه برور، سر کار برود و درآمدش را به او بدهد.

به همین دلیل نارین به دور از چشم پدر معتادش کار می کند تا بتواند پول هایش را برای خودش پس انداز کند و زندگی مستقلی که همیشه آرزویش را دارد شروع کند.

از طرفی نارین خواهر کوچکی به نام شادیه دارد که همیشه طرفدار نارین است و برادر بزرگ تری هم دارد که به نارین فشار می آورد که ترک تحصیل کند.

مادر نارین دوست ندارد جو خانه متشنج باشد و با هر نوع مشاجره ای مخالفت می کند و به همین دلیل هم طرف شوهرش است و از نارین حمایت می کند.

نارین همیشه تلاش می کند که قوی باشد و در این شرایط بتواند روحیه اش را حفظ کند و شاد باشد.

بالاخره نارین در امتحان ورودی دانشکده حقوق قبول می شود و برای اداکه تحصیل در رشته حقوق به استانبول می رود و زندگی جدید را آغاز می کند و دیگر هرگز نه به خانواده اش زنگ می زند و نه به دیدن آنها می رود.

او می خواهد تمام گذشته و تلخی های گذشته را فراموش کند.

او در شهر استانبول با دختری پولدار به نام دنیز هم خانه می شود که بسیار مهربان و دوست داشتنی است.

این دو خیلی زود تبدیل به دو خواهر صمیمی برای همدیگر می شوند و دنیر همیشه به نارین کمک می کند و نمی خواهد فقر به او آسبی برساند.

بعد از سال ها وقتی که نارین تبدیل به یک وکیل موفق می شود هرگز محبت های دنیر را فراموش نمی کند و همیشه به دیدن این دوست صمیمی اش می رود.

تا اینکه خواهر کوچک و لوس دنیز با نامزدش فیرات از سوئیس برگشتند و همه چیز عوض می شود و نارین بلافاصله از فیرات را می شناسد اما ترجیح می دهد که چیری به روی خودش نیاورد و چیزی نگوید.

فیرات نامزد خواهر دنیر نخستین عشق نارین بود و نارین هنوز هم او را فراموش نکرده است و در واقع آن دو عاشق همدیگر بودند.

فیرات در مورد گذشته نارین خیلی چیرها را برملا می کند.

در این داستان تجربه های تلخ گذشته و زندگ پر فراز و نشیب نارین را می بینید.

عکس های بازیگران سریال نجوا

خلاصه داستان سریال نجوا؛ عکس بازیگران سریال نجوا

سریال نجوا

سریال نجوا، یکی از سریال های ایرانی به کارگردانی ابراهیم شیبانی و نویسندگی سعید شاهسواری، با محتوایی اجتماعی می باشد که قرار است طی 48 قسمت از شنبه 14 مهر هر شب از شبکه یک سیما رأس ساعت 22:15 دقیقه روی آنتن برود. خلاصه قسمت های پخش شده در هر هفته نیز جمعه ها از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

محتوای مجموعه تلویزیونی نجوا حول محور یتیم نوازی، رزق حلال، نقش محوری مادر، امید به نسل نو، طلاق، آسیب های اجتماعی و تشویق می گردد.

 

خلاصه داستان سریال نجوا

ماجرای این سریال از این قرار است که جلال شایان پس از آنکه از دانشگاه فارغ التحصیل می شود در کتاب فروشی استادش هرمزی مشغول به کار می شود. هرمزی یک دختر به نام فروغ دارد که مترجم آثار ادبی است. فروغ تنها فرزند آقای هرمزی می باشد. به واسطه کار کتاب فروشی ملاقات هایی بین جلال و فروغ صورت می گیرد که باعث شکل گرفتن رابطه احساسی و در نتیجه ازدواج آن دو می شود. فروغ دختری قانع است که به زندگی ساده و پرآرامش قانع می باشد اما جلال برعکس فروغ به زندگی ساده قانع نمی باشد و ...

جلال شایان بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، در کتاب‌فروشی استادش هرمزی کار می‌کند. تنها فرزند هرمزی دختری‌ است به نام فروغ که مترجم آثار ادبی است. دیدارهایی که به واسطه‌ی کار جلال در کتاب فروشی میان او و فروغ اتفاق می‌افتد، منجر به علاقه و تصمیم آنها به ازدواج می‌شود. فروغ به یک زندگی ساده و توأم با عشق راضی‌ است اما جلال سرِ پُر سودایی دارد و ... .

رزق حلال، یتیم­‌نوازی، نقش محوری مادر، امید به نسل نو، آسیب­‌های اجتماعی و طلاق و تشویق به تولید از محورهای محتوایی مجموعه تلویزیونی نجوا است.

خلاصه داستان سریال نجوا؛ عکس بازیگران سریال نجوا

بازیگران سریال نجوا

بازیگران سریال نجوا را افرادی همچون: سجاد افشاریان، پوریا رحیمی سام، نغمه ارجمند، الهام نامی، مسعود کرامتی، محمد علی نجفی، احمد حامد، ایوب آقاخانی، مسعود دلخواه، وحید نفر، سوگل خلیق، مجید نوروزی، محسن بهرامی، محمد مختاری، پریسا صبوری نژاد، محمد ساربان، مهدی بجستانی، محمود نظرعلیان، کتانه افشاری نژاد، علی میلانی، پوریا رستمی، محسن سلیمانی، شهین نجف‌زاده و مهدی احمدی تشکیل می دهند.

 

داستان سریال خونه یکی و عکس بازیگران سریال خونه یکی

خلاصه داستان و زمان پخش سریال خونه یکی

سریال خونه یکی

سریال تلویزیونی "خونه یکی" به کارگردانی حامد تهرانی علوی و تهیه کنندگی روشان امیری و سیاوش امین پور در حال آماده سازی برای پخش روی آنتن تلویزیون ایران می باشد.

خلاصه داستان و زمان پخش سریال خونه یکی

خلاصه داستان و زمان پخش سریال خونه یکی

هفته گذشته تصویربرداری این سریال در لوکشین یک خانه قدیمی حوالی میدان قیام در جنوب تهران آغاز شده است. حامد تهرانی علوی که پیش از این به عنوان بازیگر در سریال های "خنده بازار"، "شکر آباد" و "دشت آزادگان" به عنوان بازیگر حضور داشته است، هم اکنون اولین تجربه کارگردانی خود را با سریال خونه یکی آغاز کرده است.

این سریال با محتوای اجتماعی و کمدی، چهار خانواده را که در کنار هم زندگی می کنند به تصویر می کشد.

بازیگران سریال خونه یکی

در سریال خونه یکی بازیگرانی همچون افراد زیر ایفای نقش می کنند:

  • نیما شاهزخ شاهی
  • فریبا نادری
  • رامین ناصر نصیر
  • شهین تسلیمی
  • یزدان فتوحی
  • شهرزاد عبدالمجید
  • ایمان صفا
  • فاطمه شکری
  • مهران ضیغمی
  • کیمیا گیلانی
  • اردشیر کاظمی
  • سارا والیانی
  • پیمان کلانتری

بازیگران خردسال:

  • مانی محمدپور
  • کسری حاجی قربانی
  • عسل شاپوری
  • سعیده سادات حسینی

خلاصه داستان و زمان پخش سریال خونه یکی

زمان پخش سریال خونه یکی

مشاور رسانه‌ای این مجموعه تلویزیونی در همین خصوص گفت: هنوز شبکه‌ای که قرار است این مجموعه تلویزیونی را روی آنتن ببرد قطعی نشده اما احتمالاً بعد از محرم و صفر برای پخش آماده خواهد شد.