سریال و فیلم

وبلاگ سریال و فیلم

سریال و فیلم

وبلاگ سریال و فیلم

فیلم و سریال های شبیه به اوپنهایمر

The Imitation Game

بهترین فیلم های شبیه اوپنهایمر
برترین فیلم های مثل Oppenhimer

بازی تقلید، یک درام بریتانیایی است که در طول جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و نقشی جادویی توسط بندیکت کامبربچ در نقش آلن تورینگ نابغه معمایی دارد. این فیلم برنده جایزه اسکار جنگ جهانی دوم را از منظر اطلاعاتی به تصویر می‌کشد و می‌گوید که چگونه MI6 رمزهای بدنام نازی‌ها را رمزگشایی کرده است.

تصویر کامبربچ از تورینگ زیبا و در عین حال تراژیک است زیرا می‌بینیم که این شخصیت‌های نابغه مبارزه می‌کند و با شیاطین درونی و بیرونی در انگلستان همجنس‌گرا در سال 1939 مبارزه می‌کند. اگر دوست دارید کاراکترهایی را که تمام شب را در حال بررسی معادلات و معماها می‌گذرانند تماشا کنید، بازی تقلید بهترین آغازگر اوپنهایمر است.

 

Hidden Figures

بهترین فیلم های شبیه اوپنهایمر
فیلم های برتر شبیه Oppenhimer

چهره‌های پنهان فیلمی است که سه قهرمان ناشناس آمریکایی را دوباره در کانون توجه قرار داده است. این فیلم که در سال 1962 اتفاق می‌افتد، حول محور پرتاب مداری جان گلن ناسا، و برجسته‌تر از آن، سه ریاضی‌دان زن آفریقایی آمریکایی است که محاسبات و هوششان به انجام این مأموریت کمک کرد.

این داستان که کمتر پیشرفت علمی دارد تا اجتماعی، داستانی است که ارزش تحسین را دارد و با تماشای تاریخ ساز کاترین جانسون، دوروتی وان و مری جکسون هیجان را برانگیخته است. ما گمان می‌کنیم که اوپنهایمر یک ماجرای جشن کمتر باشد، اما Hidden Figures هنوز یک مکمل عالی برای مجموعه فیلم‌های هر دانشمندی است.

 

The Theory of Everything

بهترین فیلم های شبیه اوپنهایمر
بهترین فیلم مثل اوپنهایمر

داستان یکی از تاثیرگذارترین افراد جهان، نظریه همه چیز، زندگی اولیه فیزیکدان مشهور استیون هاوکینگ را نشان می‌دهد. با اجرای ادی ردمین، بینندگان می‌بینند که هاوکینگ از مکاشفه‌های علمی لذت می‌برد، اما با تشخیص او اسکلروز جانبی آمیوتروفیک نیز کنار می‌آید.

اگرچه این فیلم تصویر دقیقی از وقایع واقعی نیست، اما همچنان در به تصویر کشیدن مردی که با ساعت، خودش و عشق مبارزه می‌کند، عالی است. مانند جی رابرت اوپنهایمر، استیون هاوکینگ نحوه درک ما از علم و محدودیت‌ها فیزیک را به عنوان یک کل تغییر داد.

 

Interstellar

بهترین فیلم های شبیه اوپنهایمر
فیلم های شبیه به فیلم اوپنهایمر

فیلم بین ستاره‌ای، یک فیلم ماجراجویی فضایی و نسبت به اوپنهایمر آینده، یکی از بهترین فیلم‌های نولان است. این یک فیلم بیوگرافی نیست و نه غیرداستانی، اما این فیلم مملو از پیشرفت‌های علمی است که تئوری‌های زندگی واقعی را منعکس می‌کند.

این فیلم با پیروی از فضانوردان کوپر و برند تلاشی علمی برای یافتن خانه جدیدی برای انسان‌ها در میان ستارگان به تصویر می‌کشد. آنچه در پی می‌آید تنها می‌تواند به‌عنوان دلخراش و ذهن‌آمیز توصیف شود، زیرا بینندگان تماشای سفر کوپر از طریق کرم‌چاله‌ها و دست‌وپنجه نرم کردن با پیامدهای شخصی پیگیری اکتشافات علمی هستند، موضوعی که بدون شک در اوپنهایمر سال آینده خواهیم دید.

 

A Beautiful Mind

بهترین فیلم های شبیه اوپنهایمر
بهترین فیلم های شبیه اوپنهایمر

این فیلم از راسل کرو، در پایان قرن حاضر، با نمایش زندگی عاطفی ریاضیدان جان فوربس نش جونیور، مخاطبان را به وجد آورد. A Beautiful Mind بیشتر بر سلامت روان تمرکز می‌کند تا جزئیات پیرامون کار او؛ اما داستان او ارزش دیدن را دارد اگر فقط برای آگاهی از این تشخیص استفاده کند. این فیلم فشار موفقیت را نشان می‌دهد، اما همچنین نشان می‌دهد که چگونه خودشناسی به اندازه یک کشف علمی مهم است.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های علمی تخیلی تاریخ سینما

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی

 

The Man Who Knew Infinity

بهترین فیلم های شبیه اوپنهایمر
بهترین فیلم های شبیه اوپنهایمر

Dev Patel که به خاطر کارش در Lion ،Slumdog Millionaire و The Green Knight شناخته می‌شود، در نقش ریاضی‌دان واقعی Srinivasa Ramanujan از عملکردی نمادین برخوردار است. رامانوجان که در اصل یک شهروند طبقه پایین‌تر از هند بود، برای تحصیل در دانشگاه کمبریج به انگلستان مهاجرت کرد و متعاقباً پیشرفت‌هایی در نظریه ریاضی داشت.

داستان فیلم در طول جنگ جهانی اول اتفاق می‌افتد و مبارزه رامانوجان علیه تعصبات نژادی در کمبریج و بیماری سل را آشکار می‌کند. این یک داستان کلاسیک شبیه به تئوری همه چیز است که بینندگان را در حال و هوای اوپنهایمر قرار می‌دهد.

 

Radioactive

بهترین فیلم های شبیه اوپنهایمر
بهترین فیلم های شبیه اوپنهایمر

داستانی که مستقیماً پیامدهای مرگبار اکتشافات علمی را به تصویر می‌کشد. رادیواکتیو درباره زندگی ماری کوری و انتشار پولونیوم و رادیوم در جهان است. موادی که در آن زمان به طور کامل درک نشده بودند، ماری استفاده از رادیوم را بدون اینکه بداند رادیواکتیویته آن باعث مسمومیت کاربرانش می‌شود، ترویج کرد.

فیلم کاملاً مشابه چیزی است که طرفداران از اوپنهایمر انتظار دارند. یک کشف علمی نادرست که مستقیماً باعث مرگ افراد بی‌شماری می‌شود. رادیواکتیو با بازی روزاموند پایک در نقش ماری کوری، یکی از بهترین درام‌های دوره‌ای در چند سال اخیر است که نشان می‌دهد چگونه ماری به وحشت‌هایی که در جهان رها کرده است پی می‌برد.


منبع: فیلم های شبیه به اوپنهایمر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.